5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

אטרקציות בקיל איירן

ביקור בבנגקוק, בירת תאילנד, הוא חוויה של כל החושים. לצד מקדשים המפארים תרבות עתיקת יומין תמצאו בעיר מגדלים חדשניים מודרניים, המגיעים כמעט עד השמים, לצד דוכני אוכל רחוב שמציעים מהמטבח המקומי הטעים בזיל הזול, תגלו בה מסעדות מצוינות, שמגישות מהאוכל התאילנדי הנהדר. לצד שווקים תוססים, שמציעים הכול מהכול כמעט ובמחירים מצחיקים, תמצאו מרכזי קניות ענק, שמוכרים את מיטב מותגי היוקרה המוכרים. ביקור בבנגקוק חושף את המגיעים אליה לטעמים, לצבעים ולריחות המאפיינים אך ורק אותה והוא ללא ספק בגדר חובה. רבים מתחילים את הטיול שלהם בתאילנד בבנגקוק עצמה ובוחרים להישאר בה מספר ימים כדי לחוות אותה לעומקה.

יש בעיר מגוון רחב מאד של אטרקציות, שניתן לשלב את הביקור בהן בזמן החופשה ומומלץ להקדיש להן את הזמן הראוי ולו כדי ללמוד על התרבות המקומית עצמה ועל המנהגים שלה וגם ליהנות מהאווירה הנפלאה של העיר הגדולה.

מקדשים ואתרים קדושים וחשובים
Phra Borom Maha Ratcha Wang (הארמון הגדול) – זוהי, אולי, האטרקציה הבולטת ביותר בעיר, שרבים נוהגים לעצור בה כבר בתחילת ביקורם. הארמון הגדול בבנגקוק, שנמצא ממש במרכזה, הוא מתחם של מספר נקודות עניין חשובות, שהיה מאז שנת 1782 מקום מגוריהם הרשמי של מלכי סיאם, ובהמשך – של מלכי תאילנד. עד לשנת 1925 שימת שטח הארמון את המלך, את בני משפחתו, את פמלייתו ואת הממשלה וכיום משתמשים בו בעיקר כדי לערוך אירועים רשמיים חשובים בעיר וטקסים מלכותיים שונים ועתה נותרו בו מספר משרדים ממשלתיים. בנייתו של הארמון החלה במאי, 1782, בהוראתו של המלך ראמה הראשון, מייסד שושלת צ'אקרי, שהפך את בנגקוק לבירתה של תאילנד במקום העיר תונבורי (Thonburi), שהיתה כזו עד לאותה השנה. הארמון הגדול מורכב ממבנים רבים, אולמות, ביתנים, מדשאות גדולות, גנים וגם חצרות פתוחות. נוספו לו חלקים שונים לאורך 200 שנות קיומו ובעת הביקור בו אפשר לראות בו מבני ציבור שונים, מקדשים, מונומנטים מיוחדים ועוד. הארמון פתוח למבקרים והוא אטרקציה תיירותית לכל דבר, אם כי עדיין יש בו מספר משרדים פעילים.

Wat Phra Kaew – בנייתו של המקדש היפהפה הזה הסתיימה בשנת 1785 והוא מוכר כאחד מהמקדשים החשובים של בנגקוק. משמעות שמו, בתרגום לעברית, היא "מקדש הבודהה מאמרלד" והוא ידוע כאחד המקדשים הקדושים ביותר בתאילנד כולה. פסל הבודדה, בתנוחת המדיטציה שבו, משמש כדמות מרכזית, המגינה על התאים והוא גם מוכר כסמל דתי פוליטי בעל חשיבות רבה. המקדש נמצא בתוך מתחמו של הארמון הגדול בעיר והוא נחשב למקדש בודהיסטי. לצד המוני המקומיים המגיעים אליו, נוהרים אל המקדש גם לא מעט תיירים, המעוניינים לראות מקרוב את פסל הבודהה המרשים, שגובהו 66 ס"מ והוא עשוי כולו מאבן אמרלד ומכאן גם צבעו המיוחד ואף שמו.

Wat Arun Ratchawararam – בית המקדש העתיק הזה נבנה עוד בימי האיואהאיה והוא נחשב כאחד המקדשים החשובים בעיר וגם אטרקציה פופולרית מאד בקרב המטיילים. הוא מוכר, באופן רשמי, כמקדשו המלכותי של המלך ראמה השני והארכיטקטורה המרהיבה שלו היא גולת הכותרת של המקום. לוקחים בו חלק חומרי גלם יקרים ובעלי ערך רב, כמו צדפים, חרסינות ופורצלן שהגיע הישר מסין והוא מקושט בפסלים של דמויות שונות ואלמנטים המוסיפים לו זוהר ויופי מיוחד. למרות שמדובר במקדש שהיה קיים עוד מאז המאה ה-17 לפחות, הצריחים שבו נבנו בראשית המאה ה-19 והם בעלי סממנים מודרניים יותר. מומלץ מאד להגיע אליו לפנות בוקר כדי לראות את קרני השמש הראשונות של היום משתקפות בו.
המקדש פתוח למבקרים מדי יום, בין השעות 9:00 ועד 17:30. עלות כניסה: 50 באט.

Wat Traimit Withayaram Worawihan – מקדש זה, המכונה "מקדש בודהה הזהב" הוא אחד המקומות בעיר שאסור לכם לפספס. הפסל, שרבים מגיעים עד למקדש כדי לראות אותו מקרוב, בהחלט מרשים ועם משקל של 5.5 טון אין ספק שהוא בולט בשטח. בשלב מסוים היה מכוסה הפסל המרהיב הזה בשכבת טיח ובשכבת זכוכית צבעונית כדי להסתיר את ערכו הרב והוא נשאר במצב זה כמעט 200 שנים רצופות. בעקבות שינויים ומעברים שבוצעו, נחשף הזהב בפסל ונשאר כפי שהוא עד היום. מקורו של הפסל איננו ידוע במלואו. הוא נוצר באזור המאות ה-13 וה-14 (לא ידוע תאריך מדויק) והוא מעוצב בסגנון שאפיין את שושלת סוקוטאי. בהתחשב בעובדה כי לאמנות הסוקוטאי היו השפעות הודיות, הדבר ניכר גם בפסל הבודהה הזה שמביא אתו אלמנטים המזכירים את אלה מהודו.

Wat Saket – זהו מקדש בודהיסטי מיוחד בבנגקוק המתוארך לתקופת האיוטאיה. אז, באותן השנים היה ידוע המקדש בשם וואט-סאקה, אולם כאשר הפכה בנגקוק לבירה, שופץ המקדש על ידי המלך ראמה הראשון, שהעניק לו את שמו הנוכחי. גולם הכותרת של המקדש הוא גרם המדרגות הארוך, הכולל 344 מדרגות רצופות. בראש המקדש נמצאים שרידי הבודהה יחד עם פסלי בודהה ואת המקדש, כמו גם את סביבתו, מעטרים ציורי קיר שונים הנוגעים לנושאים כמו גן עדן, אדמה, גיהינום וכדומה.
המקדש פתוח למבקרים מדי יום החל מהשעה 8:00 ועד 17:00.
מוזיאונים מעניינים
המוזיאון הלאומי של בנגקוק (Bangkok National Museum) – שייך לקבוצת המוזיאונים הלאומיים של תאילנד והוא ידוע כאחד המוזיאונים הגדולים ביותר בדרום מזרח אסיה. המוזיאון הלאומי של בנגקוק הוא אטרקציה מרתקת, המצדיקה עצירה. הוא מציג תערוכות המתמקדות באמנות ובהיסטוריה של המדינה והוא ממוקם בתוך מבנה שהיה בעברו ארמונו הקודם של סגן המלך. מוזיאון זה נפתח לראשונה לקהל בשנת 1874 על ידי המלך ראמה החמישי והציג את שרידי שלטונו של המלך ראמה הרביעי. כיום הוא כולל תערוכות קבועות ומתחלפות המציגות את ההיסטוריה התאילנדית עוד מתקופת המלך רם קמאהאנג. יש במוזיאון גם אוספים מרשימים של אמנות בודהיסטית ואמנות אסייתית, המגיעה מהודו, סין, ויאטנם, אינדונזיה וקמבודיה. בשנים האחרונות עברו אולמות המוזיאון שיפוץ מאסיבי וכיום הם מציגים תצוגות מולטימדיה חדשניות, לצד ממצאים עתיקים.
המוזיאון פתוח למבקרים בימים רביעי עד ראשון וכן בחגים לאומיים, מהשעה 9:00 ועד 16:00.

מוזיאון סיאם (Museum Siam) – מוזיאון מרתק נוסף בבנגקוק הוא מוזיאון סיאם, המושך אליו מטיילים רבים. המוזיאון נפתח לראשונה לקהל באפריל 2007 ומאז מהווה מוקד משיכה להמונים. מטרת המוזיאון היא ללמד את המבקרים בו אודות הזהות הלאומית וההיסטוריה של תושבי תאילנד, כמו גם קשריה של המדינה עם תרבויות שכנות. את הדבר הוא עושה באמצעות סדרת תערוכות אינטראקטיביות, המראות, בין היתר, את התפתחותה של תאילנד לאורך השנים, מהעבר ועד להווה. כל אחד מחדרי המוזיאון עוסק בנושא אחר, כמו "תאילנד והעולם", "בודהיזם", "תאילנד של היום", "תאילנד של מחר" ועוד. יש במוזיאון גם חדר עם מסך פנורמי גדול לצפייה בסרטים, המציגים את ההיסטוריה של תאילנד, וגם תערוכות המשלבות בין חווייה של כל החושים ללמידה.
המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון (סגור בימי שני) מהשעה 10:00 ועד 18:00.

הגלריה של מלכת סיריקיט, המלכה האם של תאילנד (Queen Sirikit Gallery) – הגלריה המיוחדת הזו, שנמצאת בתוך בניין בן 5 קומות, נפתחה לציבור בשנת 2003 לאור בקשת המלכה האם של תאילנד, סיריקיט, לקדם את יצירותיהם של אמנים תאילנדים, צעירים בתחילת דרכם וגם וותיקים ומצליחים. במקביל, הוחלט, במסגרת קידום זה, על פתיחת קרן לאמנים באותה השנה, כאשר באירוע פתיחתה הרשמית ב-9 באוגוסט 2003 נכחה המלכה.

מוזיאון המטבעות (Coin Museum) – מוזיאון זה, אחד מהמוזיאונים המובילים של בנגקוק, נמצא בתוך מבנה שהיה במקור מבנה ממשלתי, שמאוחר יותר שופץ והפך למוזיאון המטבעות כדי ללמד את המבקרים בו אודות ההיסטוריה, הערך והחשיבות של המטבעות, מאז תקופת האבן ועד לימינו. ניתן באמצעות המטבעות הללו ללמוד לא מעט גם על ההיסטוריה, אורח החיים, החברה והכלכלה של תאילנד ולבחון כל מטבע ומטבע באופן מעמיק.
המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון (בימי שני המוזיאון סגור) מהשעה 10:00 ועד השעה 18:00.

שווקים ססגוניים
Chatuchak Market – זהו השוק האולטימטיבי של בנגקוק ויעד שהוא בגדר חובה בקרב חובבי השווקים. שוק צ'אטוצ'אק נחשב לאחד השווקים הפתוחים הגדולים ביותר בעולם והוא כולל לאורכו שטח של ק"מ כמעט. יש בו 15,000 דוכנים, המציעים למכירה כמעט כל מה שתוכלו לדמיין. השוק מהווה אחת האטרקציות הבולטות בבנגקוק והוא מושך אליו למעלה מ-200,000 מבקרים בכל סוף שבוע. הוא פופולרי מאד בקרב המקומיים וכמובן גם מגיעים אליו לא מעט תיירים. גם אם אינכם מתכוונים לרכוש בו, מומלץ מאד להגיע אליו, להסתובב בין הדוכנים ולספוג את האווירה המיוחדת שבו.
השוק פתוח בימים שבת וראשון מהשעה 9:00 ועד 18:00, ובימי שישי מהשעה 18:00 ועד חצות.

Talat Rot Fai – יש בבנגקוק שני שווקי לילה הנקראים בשם הזה, שווקים המהווים מוקד משיכה למקומיים ולתיירים כאחד. השוק הראשון נפתח בשנת 2010 והוא נמצא לא רחוק משוק צ'אטוצ'אק. דוכני השוק הוקמו בין פסי הרכבת שלא היו בשימוש ומכאן זכה לשמו: "שוק הלילה של הרכבת". בשנת 2013 נאלץ השוק להיסגר בשל בנייה במקום והוא הועבר למקום חדש, מאחורי קניון Seacon Square Shopping Mall, שם הוא נמצא עד היום. בשל הפופולריות שלו, נפתח אחריו שוק זהה נוסף לאחר מספר שנים. מדובר בשני שווקים גדולים מאד, הנמצאים תחת כיפת השמיים. יש בהם דוכני אוכל רחוב, דוכני בגדים משומשים, נעליים, עתיקות, וינטג' ולא מעט הפתעות מעניינות.
השוק הראשון פתוח בימים חמישי עד ראשון מהשעה 17:00 ועד 1:00 לפנות בוקר, ואילו השוק השני פתוח בכל ערב מהשעה 17:00 ועד 23:00.

Neon Night Market – שוק הניאון הוא שוק מיוחד מאד. הוא נפתח לקהל בשנת 2016 ובזכות מיקומו הנוח והאווירה הנפלאה שבו, הוא מושך אליו המונים. השוק מציע למכירה מגוון רחב של פריטי אופנה, בגדים, נעליים, אביזרים שונים, עבודות יד, תכשיטים, מזכרות וכן דוכנים של אוכל רחוב ואפילו מספר ברים חיצוניים, שבהם מושמעת מוסיקה חיה. פירות הים הם גולת הכותרת של השוק ובמסעדת Taikong Seafood אפשר לנסות ואף ליהנות מהם. מתאים מאד לבקר בשוק אם מגיעים אל בנגקוק למספר מצומצם מאד של ימים ורוצים לנצלם כהלכה וליהנות ממה שהעיר מציעה.
השוק פתוח בכל יום, משעה 17:00 ועד חצות.

Sampeng Market – השוק הזה, המכונה על ידי המקומיים "Yaowarat" הוא אחד השווקים התוססים והעמוסים של בנגקוק. יש בו אינספור של דוכנים וגם חנויות קטנות שמוכרות הכול מהכול. באותו המקום ממש התיישבה לראשונה הקהילה הסינית שבעיר בסוף המאה ה-18 ששרידים לה אפשר לראות עד היום. השוק הוא למעשה סמטה ארוכה באורך של 1 ק"מ, סמטה שבה אפשר למצוא מבחר של מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים שונים למטבח, בגדים זולים, נעלים, תכשיטים, צעצועים, משי, עשבי תיבול, כלי פורצלן סיניים ועוד. השוק הזה הוא גם המקום המושלם למצוא אוכל רחוב וחטיפים מקומיים ובעיקר מנות תאילנדיות המושפעות מסין. זהו שוק מוכר ואהוב על המקומיים ובעלי חנויות ומוכרים מגיעים אליו מכל רחבי בנגקוק כדי למכור את מרכולתם. למרות שהוא צפוף ועשוי להיות גם לח וחם מאד בעת השיטוט בו, הביקור בשוק הזה הוא בגדר חובה.
השוק פתוח מדי יום מהשעה 9:00 ועד 18:00.

Pak Khlong Talat Flower Market – שוק הפרחים הזה הוא אחד השווקים היפים והצבעוניים בעיר. הוא תוסס וחביב מאד ואפשר למצוא בו מיני פרחים, ירקות וגם פירות. למרות שהוא פתוח 24 שעות ביממה ברציפות, העומס הגדול בו הוא דווקא בשעות הלילה, לפני הזריחה, כאשר סירות ומשאיות מגיעות אליו עם פרחים מכל רחבי תאילנד. צרכני השוק הם גם מקומיים, גם תיירים מדי פעם ולא מעט סיטונאים שבאים אליו כדי לקנות פרחים וירקות. מוכרי פרחים מקומיים רבים מגיעים לשוק בשעות הבוקר המוקדמות כדי להצטייד בפרחים שימכרו בחנויות שלהם למחרת ועניי העיר, שמתפרנסים, בין היתר, ממכירה של זרי פרחים ברחובות, קונים בשוק שקי פרחי יסמין. זהו שוק עם היסטוריה ארוכה, עוד מתקופת ארמה הראשון, אז הוא היה שוק צף ומאוחר יותר הוא הפך לשוק דגים לפני שהפך לשוק של היום, הפועל יותר מ-60 שנה.

Klongsan Market – השוק התוסס הזה הוא גם מקום המפגש של המקומיים, שמגיעים אליו לאחר שעות העבודה כדי לערוך בו את קניותיהם. בניגוד לשווקים אחרים בעיר, כמעט ולא מסתובבים בו תיירים וגם לא מוצעים בו דוכנים לממכר מזכרות טיפוסיות, אך זהו בדיוק סוד הקסם שלו וההזדמנות לפגוש את תאילנד האמיתית. האזור שבו נמצא שוק זה היה בעברו תחנת רכבת והיותו סמוך לאחד הקניונים הבולטים בעיר, קניון סיאם, הופכים אותו לנגיש ונוח להגעה ולאיתור. יש בשוק בגדים, נעליים, תכשיטים, אביזרי אופנה מכל מיני סוגים, פירות, ירקות, תבלינים ועוד.
השוק פתוח בכל יום מהשעה 7:00 ועד השעה 22:00.
מרכזי קניות גדולים
Siam Discovery – הקניון הזה, שנפתח לראשונה בשנת 1973 ולאחר שעבר מתיחת פנים מאסיבית נפתח שוב במאי 2016, הוא אטרקציה בפני עצמה המושכת אליה את כל חובבי הקניות, שמחפשים מקום לבזבז בו כסף (מעט או הרבה). יש בו מבחר רחב מאד של חנויות, שבחלקן מיוחדות במינן וקומה שלמה המוקדשת כולה לעיצוב.

Terminal 21 – יש לא מעט סיבות להגיע לבנגקוק ולא מעט סיבות מדוע מומלץ שלא לפספס אותה. אחת מהן הם אותם קניונים, מרכזי קניות גדולים שמכניסים, ובגדול, את תרבות המערב למדינה הקסומה. מרכז הקניות טרמינל 21 ייקח אתכם למסע קצר או ארוך ברחבי העולם, שכן כל אחת מהקומות שבו מוקדשת למקום אחר בעולם. רגע אחד תבקרו בסן פרנסיסקו וברגע אחר תחזרו חזרה לאסיה. מדובר בחוויית קניות נפלאה ומקום מושלם לשופינג שלכם. הוא נמצא במיקום נוח ונגיש מאד והוא נחשב לאחד הקניונים הטובים שבעיר.

Siam Center – זהו גם עדן לחובבי האופנה ולכל אלה שמחפשים איכות גבוהה. במרכז הקניות הזה תמצאו מבחר רחב מאד של חנויות ובוטיקים וגם אזור המוקדש כולו לאוכל, שבו תוכלו לעצור. באזור הזה תוכלו, בין הקניות וכדי לנוח מעט ולצבור אנרגיות חדשות, לטעום מאכלים מקומיים נהדרים וכאלה המביאים איתם ניחוחות אסיאתיים מצוינים. היופי במרכז הקניות הזה הוא השילוב המושלם בין המערב המוכר לנו למזרח וככל שנכנסים יותר ויותר לעומקו מגלים עולם שלם של חנויות ועיצובים.

MBK Center – מרכז הקניות הזה מזכיר מאד שוק רחוב מקורה והוא מושך אליו המונים. נדמה, בעת הביקור בו, כי כל בעלי הדוכנים מכל השווקים בעיר, נדדו אליו והרימו את דוכניהם במקום עצמו. הדוכנים שבו, כמו גם שלל החנויות שהוא מציע, מזכירים מאד את אלה שבשוק סוף השבוע צ'אטוצ'אק, אך ללא העומס, ההמון וכמובן החום, שלעיתים מעיק מאד בזמן השיטוט. היתרון שבו הם המחירים הנוחים, בהשוואה למרכזי הקניות האחרים והעובדה שהוא מציע מבחר עצום של סחורה. אין אמנם מותגי יוקרה מוכרים, ולכן מי שמחפש אותם כדאי שיפנה למרכזי קניות אחרים, אך המחירים הזולים מאד של המוצרים תורמים רבות והופכים את MBK לאחד ממרכזי הקניות האהובים של בנגקוק.

No data was found