5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

השכרת רכב באירלנד

אירלנד מציעה למבקרים בה הכול מהכול כמעט. יש בה ערים גדולות ומתוירות מאד, כמו גם כפרים קטנים וציוריים בצידי הדרך ועיירות שנדמה שהזמן בהן עמד מלכת. הטבע מהווה חלק חשוב ומרכזי מאד בעת הטיול באירלנד, מה שהופך את השכרת הרכב לפתרון אהוב ופופולרי מאד על רבים. השכרת רכב באירלנד היא בגדר חובה עבור כל אלה המעוניינים בטיול עצמאי ובעצירה בנקודות השונות, הפזורות ברחבי המדינה. השכרת הרכב מהווה חלק בלתי נפרד מחוויית הנסיעה ומומלץ לדאוג לשכור את הרכב מראש, לפני היציאה אל החופשה. הדבר רלוונטי במיוחד לכל אלה, המתכננים להגיע לאירלנד בשיא עונת התיירות, במהלך חודשי הקיץ, בין יוני לאוגוסט וגם למשפחות עם ילדים או לכל מי שרוצה לשכור רכב לטווח הארוך. 

מרבית המבקרים באירלנד נוחתים בשדה התעופה הראשי של המדינה, שדה התעופה של דבלין. אל שדה זה מגיעות טיסות מישראל, המופעלות על ידי חברות תעופה שונות, והן מביאות אתן לא מעט ישראלים, המחשיבים את דבלין כנקודת היציאה הראשית לטיול הכולל (בסיס לחופשה). בשדה התעופה עצמו ניתן לאסוף את הרכב השכור של אחת מחברות התעופה המוכרות ומשם להמשיך בנסיעה אל העיר או אל אתרים אחרים באירלנד כולה. המעוניינים בכך, יוכלו לשכור את הרכב גם בנקודות אחרות באירלנד, ובעיקר בצמתים גדולים או בערים גדולות ומרכזיות נוספות, כמו גאלווי, קיל איירן (קילארני), קורק, ווקספורד, קלונמל ועוד.

חניון כלי רכב להשכרה בדבלין (קרדיט: Jonathan Billinger – CC BY-SA 2.0)

השכרת רכב באירלנד – למצוא את הדיל המשתלם

השוואת מחירים לפני בחירת הרכב וחברת ההשכרה יכולה לעזור לכם לאתר את הפתרון הנכון עבורכם, זה העונה על הצרכים וגם על התקציב שברשותכם. אפשר כיום לערוך השוואה בין האפשרויות השונות אונליין ללא הצורך ביצירת קשר ישיר עם אותה חברת השכרת רכבים וכן להשוות גם בין הרכבים השונים המוצעים להשכרה. חשוב מאד לשים לב לכל האותיות הקטנות של חוזה השכרת הרכב, לעניין העמלות (אם יש כאלו), צד שלישי, ביטוחים ועוד. כדי למנוע אי הבנות, חשוב מאד לקרוא מראש את כל התנאים ואת ההגבלות המצוינות בהסכם השכרת הרכב רגע לפני החתימה.

הגוף הרשמי

מועצת השכרת הרכבים של אירלנד (The Car Rental Council of Ireland) היא ארגון הסחר הייצוגי לתעשיית השכרת הרכב במדינה והיא מוכרת על ידי כל הגורמים הרשמיים שלה. חברות השכרת הרכבים השייכות למועצה זו מחויבות לספק שירות לקוחות באיכות גבוהה ומענה מצוין לכל הלקוחות. מטרת המועצה היא לקדם מדיניות המבטיחה שלכל לקוחות חברות השכרת הרכבים תהיה חוויה חיובית בעת השכרת הרכב באירלנד ונסיעה בטוחה ומהנה. 

גיל הנהגים

חשוב מאד לבדוק מול חברת ההשכרה מהי מדיניותה בכל הקשור לדרישות גילם של שוכרי הרכב והנוהגים בו. ישנן חברות מסוימות, העשויות לגבות תשלום נוסף עבור נהגים צעירים, תשלום המכונה "היטל נהגים צעירים" (Young Driver Surcharge). 

רישיון נהיגה בינלאומי

מבקרים המגיעים לאירלנד מבריטניה, מארצות הברית, מקנדה, מאוסטרליה וממדינות החברות באיחוד האירופאי לא ידרשו להציג רישיון נהיגה בינלאומי. מבקרים מישראל וממדינות אחרות יצטרכו לדאוג לרישיון נהיגה בינלאומי תקף ולהביא איתם גם את רישיון הנהיגה הישראלי המקורי שלהם, שיוכלו להציגו במידה ויתבקשו לעשות זאת.

השכרת רכב לתקופה ארוכה

ישנם רבים המגיעים לאירלנד לטיול ארוך, לתקופה העולה על חודש ימים. בחירת מיקום איסוף הרכב חשוב שתעשה בהתאם למשך הטיול וגם המסלול שאליו מתכננים לצאת. אם מגיעים לתקופה ארוכה, כדאי מאד לאסוף את הרכב השכור כבר בשדה התעופה. ככלל, ככל שמשך תקופת השכרת הרכב ארוכה יותר, העלות לכל יום השכרה נמוכה יותר. חשוב לקחת בחשבון כי ייתכן ותהיינה מגבלות או חריגות מסוימות המוזכרות בחוזה השכרת הרכב לכל המעוניינים לשכור את הרכב לפרק זמן ארוך. 

איסוף הרכב והחזרתו

איסוף הרכב השכור או החזרתו תלויים במסלול שאותו מתכננים. מרבית המטיילים באירלנד נוהגים לאסוף את הרכב בשדה התעופה לאחר הנחיתה וגם להחזירו באותה הנקודה. ישנן חברות השכרה מסוימות הגובות עמלה בהתאם לנקודת האיסוף, ויש את אלו המציעות הנחה לנקודות איסוף או החזרה מסוימות. כך או כך, מומלץ לבדוק זאת מראש לפני החתימה על חוזה ההשכרה. 

סימון מיוחד

המחפשים רכב להשכרה, יגלו סימונים שונים בעלי חשיבות רבה. למשל, ישנם רכבים להשכרה המקבלים סימון אדום. פירוש הדבר הוא שכאשר מזמינים את הרכב הנ"ל, חברות השכרת הרכבים אינן מתחייבות למסור את אותו הדגם שהוזמן בשל בעיות זמינות, ולכן, אם הרכב המוזמן איננו זמין, יימסר רכב אחר על בסיס דומה או גבוה יותר. שימו לב לכך בעת הזמנת הרכב. 

רכב אוטומטי באירלנד

רכבים להשכרה עם תיבת הילוכים ידנית נחשבים לפופולריים מאד וגם לברירת המחדל, כמו במקומות רבים באירופה. ולכן, מטיילים המעוניינים ברכב אוטומטי נדרשים לציין זאת מראש בפני חברת השכרת הרכב ובעת ביצוע ההזמנה. חברות השכרת הרכבים גובות עמלה על הזמנת רכבים אוטומטיים, המגיעים בגודל בינוני בדרך כלל או שנכנסים לקטגוריית רכבי יוקרה. הבוחרים בתיבת הילוכים ידנית, חשוב שירגישו נוח ובטוח בעת השימוש ברכב כזה, הן בשל אופי השימוש והן בשל הנהיגה "ההפוכה" (באירלנד, כידוע, נוהגים בצד ימין).

ביטוחים

עניין הביטוחים, בכל הקשור להשכרת רכב באירלנד, עשוי להיות מורכב במידה מסוימת וחשוב להבינו היטב לפני החתימה על החוזה אל מול חברת השכרת הרכבים. חשוב גם לזכור כי אם ייגרם נזק לרכב השכור, כמו שבר במראה או אפילו שריטה באחת מדלתותיו, ייגבה סכום מסוים מהשוכר בגין הנזק שנוצר. סכום כסף מסוים נסגר מראש (בכרטיס האשראי של השוכר) כפיקדון בכל תקופת ההשכרה. הסכום שנסגר לטובת הביטוח מוחזר לאחר שלושה עד חמישה ימי עבודה מתום תקופת ההשכרה. 

אקסטרות

ישנם אלמנטים מסוימים שניתן להוסיף לרכב השכור, אקסטרות, בתוספת תשלום. כמו מושב לתינוקות או לילדים (מה שרלוונטי מאד למשפחות המתכננות טיול באירלנד) ועוד. על פי החוק באירלנד קיימת דרישה לשימוש במושב ילדים תואם, בהתאם למשקל ולגובה הילדים. ילדים עד למשקל 36 ק"ג, עד לגובה של 150 ס"מ או עד לגיל 12 נדרשים לשבת בכיסא ילדים מיוחד. אם מתכננים להוסיף מושב לתינוק או לילד, חשוב לדאוג להזמין זאת מראש, שכן בהתאם יחושבו דמי ההשכרה.

אמצעי התשלום

מרבית חברות השכרת הרכבים באירלנד מקבלות את רוב כרטיסי האשראי כאמצעי תשלום, כמו ויזה, מאסטרכארד, אמריקן אקספרס ודיינרס. שימו לב כי תשלום במזומן אינו מתקבל. בעת החתימה על חוזה השכרת הרכב חובה להציג כרטיס אשראי, הרשום על שמו של הנהג הראשי בלבד. כרטיס אשראי אחר לא יתקבל. 

ביטולים

לכל חברת השכרת רכבים מדיניות ביטולים שונה. באופן כללי, המדיניות הנהוגה באירלנד בקרב חברות השכרת הרכבים בכל הקשור לביטולים קובעת כי אם מבטלים את החוזה לאחר אישור זמינות הרכב המבוקש נדרשים לשלם כ-60 אחוז מגובה דמי ההשכרה. ניתן לרכוש כיסוי ביטוחי מיוחד הרלוונטי לביטולים במחיר של 5 אירו לחודש. אם רוכשים כיסוי כזה ומבטלים את החוזה לפחות 24 שעות לפני איסוף הרכב, כל החיובים בגין השכרת הרכב בניכוי כיסוי הביטול יוחזרו לשוכר. 

בדיקת הרכב לפני היציאה לדרך

לאחר איסוף הרכב ממשרדי חברת ההשכרה או מכל מקום אחר ולפני שיוצאים לדרך ומתחילים את הנסיעה בכבישיה היפים של אירלנד, חשוב מאד להקדיש מספר דקות לבדיקת הרכב. יש לבדוק אם אין עליו שריטות, שקעים או סימנים כלשהם, המעידים על נזק. אם חברת השכרת הרכב ציינה סימנים אלה, חשוב להשוות אותם לסימנים הקיימים שזוהו. מומלץ מאד לצלם את הרכב באמצעות הסמארטפון לפני שמתחילים בנסיעה.

עלויות

עלות השכרת הרכב משתנה בין חברת השכרה אחת לשנייה ותלויה, בין היתר, בדגם הרכב שאותו שוכרים, בעונה שבה שוכרים ובאקטסרות מיוחדות, שאותן מוסיפים. באופן כללי, נכון ל-2020, עלות השכרת רכב באירלנד ליום אחד נעה בין 25 ל-40 דולר (אמריקאי). עלות הדלק גם היא תלויה בפרמטרים שונים ויכולה להשתנות בין האזורים. מחיר הדלק הממוצע באירלנד עומד על כ-1.40 ליש"ט לליטר. רכבי דיזל יהיו זולים לרוב, בהשוואה לאחרים. 

כבישי אגרה באירלנד

כמו במדינות אחרות בעולם, גם באירלנד ישנם מספר כבישי אגרה באזורים שונים בה. מדובר בכ-11 כבישי אגרה בתשלום, שבהם עוברים כדי להגיע לנקודות שונות ברחבי המדינה, חלקן מרכזיות יותר וחלקן פחות. ייתכן ובחלק מהן כלל לא תעברו וייתכן, בשל המסלול שאותו תכננתם, שתעברו דרך כולן.

כבישי האגרה של אירלנד הם: M1, M3, M4, M7/M8, N6, N8, N25, Limerick Tunnel, Est-Link Bridge, Dublin Port Tunnel, M50 BARRIER.

התשלום בעשרה מתוך 11 כבישי האגרה נעשה דרך מבנה קטן, הסמוך למחסום שדרכו נכנסים לכביש האגרה. מחזיקי תג אלקטרוני מיוחד, הרלוונטי לכבישים אלה, אינם נדרשים לעצור לתשלום. כביש האגרה M50, שנמצא בפאתי העיר דבלין, הוא כביש ללא מחסום, המופעל באמצעות eFlow. מי שמתכנן לשכור רכב באירלנד ולעבור בכביש זה, נדרש לבדוק מראש מול חברת השכרת הרכבים האם הסכם השכרת הרכב מכסה גם את הנסיעה בכביש הזה. חברות מסוימות יכללו את חיובי האגרה בחשבון הכולל ואילו אחרות ידרשו שהשוכר ידאג לשלם אותם בעצמו. התשלום בכביש אגרה זה יכול להיעשות באופן מקוון או בחנויות הנוחות שבפריסה ארצית (עם סימון Payzone). 

באשר לעלויות לרכב בכבישי אגרה אלה – המחירים נעים בין 3.10 ליש"ט ל-6.30 ליש"ט (בהתאם לדגם הרכב).

אז מה היה לנו עד עכשיו?

- 25 המלונות הטובים ביותר בדבלין -

- 12 המלונות הטובים ביותר בלימריק -

- 8 המלונות הטובים ביותר בקילקני -

- 12 המלונות הטובים ביותר בגאלווי -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקורק -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקיל איירן -

- 5 המלונות הטובים ביותר בבלפסט -

פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על אירלנד

מדריכים נוספים על אירלנד
29 למרץ, 2020
פאי רועים מסורתי, צלי בקר, תפוחי אדמה ותבשילי קדירה – אוכל באירלנד זה עניין תרבותי. וטעים.
9 למרץ, 2020
דבלין היא המקום המושלם לצאת לסבב ברים איכותי ומהנה – רק תבחרו מהרשימה
30 לנובמבר, 2020
מויסקי ועד גבינות מעולות וחפצי וינטג' – בדבלין אפשר למצוא הכל מהכל (ואפילו בזול)
26 לינואר, 2020
שדות תעופה, טיסות, חברות, מחירים ויעדים – איך טסים לאירלנד וכמה זה עולה לנו?
22 לנובמבר, 2021
כל הדרכים להגיע מנמל התעופה של דבלין למרכז העיר
15 למרץ, 2020
עבודה באירלנד? כן, זה אפשרי ואפילו מומלץ. כמה דברים בסיסיים שחשוב לדעת רגע לפני שעוזבים.
1 לינואר, 2021
מאחוזות פאר ויוקרה ועד גסטהאוסים ואכסניות. מצאו את המלון שלכם באירלנד
11 למרץ, 2020
אמרתם בירה – אמרתם אירלנד! מבשלות הבירה הטובות ביותר באי הירוק ששום טיול לא שלם בלי ביקור בהן
12 למרץ, 2020
מתי כדאי לנסוע לאירלנד ומה צפוי לנו שם בינואר לעומת יולי – כל התשובות כאן
29 למרץ, 2020
אירלנד, אבל לא בדיוק אירלנד – כל מה שאתם רוצים וצריכים לדעת על צפון אירלנד
22 לנובמבר, 2021
שלושה איים במערב אירלנד המהווים את אחד ממוקדי התיירות הצבעוניים והתוססים ביותר במדינה
23 לינואר, 2020
מטבעות, המרות ועלויות – מה צריך לדעת לפני שמכניסים את היד לכיס לנסיעה לאירלנד
23 לינואר, 2020
טירות עתיקות, פסטיבלים שלמים המוקדשים לפיות ומוזיאונים מעולים – כל מה שצריך לדעת על טיול באירלנד עם ילדים
מדריכים נוספים בנושא
1 לדצמבר, 2020
כל מה שצריך לדעת על מערך התחבור הציבורית המצוין של דבלין והדרכים להשתמש בו
26 לינואר, 2020
שדות תעופה, טיסות, חברות, מחירים ויעדים – איך טסים לאירלנד וכמה זה עולה לנו?
23 לינואר, 2020
כל הדרכים להגיע ממקום למקום באירלנד במהירות, ביעילות ובנוחות

וזה ממש לא הכל...