דבלין היא עיר קומפקטית (יחסית) וקלה מאד לניווט ברגל. המשמעות לכך היא שאם אתם מתכננים להישאר במרכז העיר, ייתכן שלא תצטרכו כלל להיעזר בתחבורה הציבורית שבה ותוכלו להגיע רגלית ממקום למקום. האזור המרכזי של דבלין, היכן שנמצאות נקודות העניין העיקריות, קטן, כך שהליכה היא בדרך כלל הדרך היעילה להסתובב בעיר. יחד עם זאת, יש בדבלין מערכת תחבורה ציבורית מצוינת, יעילה ונוחה לשימוש. אוטובוסים, רכבות, מוניות ועוד – יש הרבה דרכים להתנייד בדבלין וכל אחד יכול למצוא את זו המתאימה והנכונה לו.
עם תחבורה ציבורית רבה ומגוון של אפשרויות, אין באמת סיבה לשכור רכב בדבלין אם אתם מתכננים להישאר אך ורק בעיר. עם מכונית אתם עשויים להיתקע בפקקים, אולי אפילו ללכת לאיבוד בין הרחובות שבה, לשלם לא מעט כסף על חניה בתשלום וגם למצוא את עצמכם עם אתגר של ממש בנהיגה בצד הלא נכון של הכביש (בצד שמאל). למעשה, במקום שתנהגו ברכב בעצמכם, יהיה פשוט וטוב יותר להשתמש בתחבורה הציבורית של דבלין או, במקרים מסוימים, להיעזר במוניות.
אוטובוסים
שלא כמו בבירות אחרות בעולם ובערים תיירותיות מאד, אין בדבלין רכבת תחתית או מערכת רכבות תת קרקעיות, כך שהאפשרות התחבורתית הטובה ביותר במרכז העיר הם האוטובוסים. אולם, אם אתם רוצים לראות את האתרים העיקריים של דבלין, יהיה כדאי לכם לעלות על אוטובוס תיירים של הופ-און-הופ-אוף, שמופעל על די חברת טיולים פרטית ולא תלוי באוטובוסים הציבוריים. סיורים אלה עוצרים ליד כל האטרקציות הגדולות והמרכזיות של דבלין וכרטיס הנסיעה בהם עולה יותר מעלות כרטיס הנסיעה באוטובוס הציבורי הרגיל. בנוסף, הם עוברים במסלול מעגלי כך שאין באמת סיבה ללכת לאיבוד.
לעומת זאת, אם לא אצה לכם הדרך, אתם רוצים לחוש כמו המקומיים וגם לא בוער לכם לראות ולפגוש את כל התיירים הרבים, נסיעה באוטובוס ציבורי בדבלין היא פתרון לא רע בכלל. הדבר הראשון שכדאי לכם לעשות הוא לפנות למשרד הראשי של חברת האוטובוסים הציבורית שברחוב אוקונל, שם תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים על האוטובוס, כולל מפה, שבה מצוינות כל העצירות.
האוטובוסים של דבלין הם אוטובוסים בני שתי קומות וכמו כל התנועה על הכביש גם הם נוסעים בצד שמאל שלו (קחו זאת בחשבון כשאתם מנסים להחליט לאיזה כיוון לקחת את האוטובוס). גם אם אתם עומדים ומחכים לאוטובוס בתחנת אוטובוסים מסודרת, עליכם לסמן לו כשאתם רואים אותו מרחוק שיעצור לכם. את כרטיס הנסיעה ניתן לרכוש באוטובוס עצמו, אך אפשרי לעשות זאת באמצעות אירו בלבד (במטבעות). לא מתקבלים שטרות והכרטיסים לא ניתנים לשינוי, ולכן מומלץ להגיע עם סכום כסף מדויק.
עלות הנסיעה למבוגר נעה בין 2.15 ל-7 אירו, תלוי במסלול הנסיעה שבו בוחרים. עלות הנסיעה לילד נעה בין 1 אירו (בשעות הלימודים) ו-1.30 אירו מחוץ לשעות הלימודים. אם אתם מתכננים לשהות תקופה ארוכה בדבלין ולהשתמש לא מעט בתחבורה הציבורית, כדאי לכם לרכוש את ה-LeapCard. זהו כרטיס נסיעה נטען, שמציע מחירים נמוכים יותר לכל נסיעה.
LUAS – טראם/חשמלית למרכז העיר
ה – LUAS היא חשמלית, המחברת את מרכז העיר לפרברים שלה. מדובר באמצעי תחבורה ציבורי חדשני בדבלין, הכולל שני קווים: קו אחד מתחיל ב – St. Stephen's Green, ואילו הקו השני מתחיל בתחנת קונולי. החשמליות מהירות למדי, אך גם פופולריות מאד. המשמעות לכך היא שלעיתים קרובות עשוי להיות צפוף מעט בשעות העומס. כרטיס LeapCard תקף גם להן, ולמי שאין את הכרטיס, יכול לרכוש אותו במקום עצמו.
DART – רכבת בדרך החוף
גם כאן מדובר ברכבת מהירה ואחת הדרכים הנוחות ביותר להתניידות בדבלין, אם אתם מתכננים לנסוע מצפון לדרום או להיפך, או אם אתם מתכננים לנסוע לאורך קו החוף של מפרץ דבלין. רכבות אלו הן גם הדרך הקלה והמהירה ביותר להגיע אל Malahide עם הטירה היפה שלה. זוהי הזדמנות גם לצאת ממרכז העיר ולהגיע אל השכונות היותר מרוחקות של דבלין. גם כאן מדובר ברכבות שמשרתות מספר גדול של נוסעים, ולכן הן עשויות להיות צפופות מאד בבקרים ובערבים.
רשת רכבות הפרברים
לדבלין יש רשת רכבות מיוחדות המשרתת את פרבריה. הנסיעות בהן עשויות להיות ארוכות, אך מנגד הן מציעות מבט קצת אחר על העיר ועל סביבתה הקרובה. בשעות העומס הרכבות צפופות מאד לעיתים תכופות ובאמצע היום ובסופי השבוע יש הפסקות ארוכות, לרוב, בלוחות הזמנים. למי שרוצה להתמקד בחופשה שלו במרכז דבלין, הן פחות מתאימות, אך כן רלוונטיות למי שרוצה לצאת לשכונות המרוחקות יותר שלה ולפרבריה היפים (בדומה לתחנות של DART).
מוניות
המוניות בדבלין הן חלק ממערך התחבורה הציבורית של העיר. נהגי המוניות המקומיים ידועים כחביבים מאד, מוכנים לשוחח, מתבדחים ויוצרים קשר מהיר ובלתי אמצעי. המוניות הן פתרון מתאים בשעות שבהן אפשרויות התחבורה האחרות לא פעילות או בשעות הלילה. הן גם מהוות חלופה טובה לפתרונות תחבורה אחרים המקשרים את העיר עם שדה התעופה. יחד עם זאת, וכפי שניתן לנחש, עלות הנסיעה בהן גבוהה יותר בהשוואה לאוטובוס או לרכבת (אלא אם כן מדובר בקבוצה של כמה אנשים).