5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

ביטוח נסיעות לאירלנד

רבים מאתנו חוסכים לא מעט כסף לחופשה לחו"ל, מבלים שעות ארוכות בתכנון הטיול ובהזמנת מקומות לינה, טיסות וגם אטרקציות. היום הגדול מגיע ואתו גם ההתרגשות הענקית והציפיה לכל הכיף. כל הטוב הזה יכול לקרוס במאית השנייה ואנו, או בני משפחתנו, עשויים למצוא את עצמנו פגועים, פצועים או סובלים מבעיה בריאותית כלשהי, שנחתה עלינו בעת השהות בחו"ל. ביטוח נסיעות לאירלנד, לצפויים לצאת לחופשה קצרה או ארוכה במדינה המקסימה הזו, איננה אמנם בגדר חובה על פי החוק אך היא בהחלט המלצה חמה. ביטוח נסיעות מוצע כיום על ידי חברות הביטוח בישראל ותפקידו, כפי שניתן לנחש מעצם שמו, הוא להציע כיסויים ביטוחיים לנוסעים לחו"ל, לרבות לאירלנד והסביבה.

ביטוח נסיעות – השוואת מחירים

בדומה לכל ביטוח אחר, גם כאן מומלץ מאד לערוך סקר שוק ולבחון לעומק את ההצעות השונות, ובייחוד אם מתכננים נסיעה ארוכה לאירלנד או צפויים לשלב, לצדה, גם ביקור במדינות אחרות. עשויים להתגלות הבדלים משמעותיים בין הצעה להצעה, מה שמצריך בחינה לעומק וגם השוואה נכונה. חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו הכיסויים המוצעים על ידי כל חברה, השתתפותו העצמית של המבוטח, מוקד טלפוני זמין שאפשר לפנות אליו בעת צרה ועוד. חשוב מאד לעשות זאת כמה חודשים לפני היציאה לחו"ל ולהזמין את הביטוח לפחות מספר שבועות לפני הטיסה.

כיסויים חשובים בביטוח נסיעות

ביטוח נסיעות לאירלנד מספק מענה במקרים בהם נגרם דבר מה למבוטח בעת שהייתו באירלנד עצמה. הכיסוי הביטוחי הרפואי הישראלי (לרבות הפרטי) איננו מכסה מקרים בריאותיים, רפואיים שהתרחשו בחו"ל ולכן איננו תקף בעת היציאה מן הארץ והשהות במדינה זרה. כדי לנסוע בראש שקט לאירלנד וליהנות מהשהות בה, חשוב מאד לדאוג לביטוח מבעוד מועד ולשלב בו את הכיסויים הרלוונטיים למבוטח עצמו. 

ביטוח הנסיעות מקנה מענה בטיחותי והגנה ליוצאים לחו"ל במידה ואירע להם אירוע בריאותי/רפואי כלשהו. מי שנפצע חלילה בעת החופשה באירלנד או זקוק לטיפול רפואי מכל סוג שהוא, לרבות ביקור אצל הרופא או בחדר המיון, אשפוז קצר או ממושך ואפילו ניתוח חירום, זכאי לקבל זאת במסגרת הביטוח שאותו רכש. ביטוח נסיעות לחו"ל גם מקנה, לבוחרים בכך, כיסוי בגין ציוד שנגנב או ניזוק (מחשב נייד, למשל, מצלמה יקרת ערך ועוד) ואפילו כיסוי במידה ומעוניינים לבטל את החופשה. הכיסוי גם מספק מענה במקרים בהם, לא עלינו, קרוב משפחתו של הנוסע המבוטח, קרוב משפחה מדרגה ראשונה, נפטר ועליו, בעקבות כך, לשוב חזרה הביתה, לישראל.

ישנם רבים המשלבים בעת השהייה בחו"ל פעילויות אקסטרימיות שונות, לרבות יציאה לטרקים. אירלנד היא יעד נהדר לטיולים רגליים, וככזו מציעה מגוון רחב של אפשרויות למחפשים את האקסטרים. כיסוי מיוחד, כתוספת לביטוח, מקנה מענה במידה ואותו מבוטח, בעת הפעילות האקסטרימית עצמה, נפצע או נפגע וזקוק למענה רפואי מיידי, בין אם בשטח עצמו (פינוי במסוק הצלה, למשל) ובין אם בבית החולים הסמוך (כולל הפינוי באמצעות רכב חירום ועוד). 

כמה עולה ביטוח נסיעות לאירלנד?

טווח המחירים, כאמור, הוא רחב והוא נקבע בהתאם לפרמטרים שונים. באופן כללי, התשלום עבור ביטוח הנסיעות לאירלנד נקבע לפי יום. כלומר, עלות הביטוח לכל יום כפול מספר ימי הנסיעה סך הכול. המחירים נעים בין 2 ל-4 דולר אמריקאי ליום ומשתנים בין החברות ובהתאם לפוליסות הנבחרות. ככל שמשך הנסיעה ארוך יותר, עלות הביטוח גבוהה יותר. ככל שמשלבים בביטוח כיסויים ביטוחיים רבים נוספים, העלות עולה בהתאם. גם גילו ומצבו הבריאותי של המבוטח משפיעים על המחיר – נוסע צעיר ישלם לרוב לכל יום פחות מאשר נוסע מבוגר. נוסע בריא ישלם פחות בהשוואה לנוסע הסובל מבעיות בריאות שונות. למרות הרצון (ולעתים גם הצורך) לחסוך כמה שיותר בעלויות, במקרה הזה של ביטוח נסיעות לאירלנד, מוטב שלא לחסוך ובייחוד כאשר הדבר קשור לבריאותנו. הזול, במקרים האלה, עשוי לעלות ביוקר. 

לבחור נכון

התאמתו של ביטוח הנסיעות לאופי ולסוג החופשה שאותה מתכננים באירלנד היא הכרחית. לכמה זמן נוסעים? האם מתכננים לבלות באירלנד בעיקר חופשה עירונית, או שמא לשלב גם טיולים רגליים באזור, שבחלקם יכולים להיות מאתגרים מאד? האם סובלים ממחלה קיימת המצריכה זהירות יתר, נוטלים תרופות כלשהן או סובלים מבעיות שונות, העשויות לצוץ באופן מפתיע בזמן הטיול? תשובות לשאלות אלו ואחרות תעזורנה באיתור פוליסת הביטוח המתאימה והרלוונטית ביותר, זו שתספק את המענה המתאים בקרות האירוע ותאפשר למבוטח לקבל את הסיוע הנדרש לו ברגע האמת.

חשוב לדעת – באחריותו של כל אחד ואחד מאתנו לדאוג לרכוש ביטוח נסיעות לאירלנד לפני הנסיעה. לא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לאחר ההמראה (בדיעבד), בעת השהות באירלנד עצמה. חובה לרכוש אותו מבעוד מועד. מי שלא ביצע זאת ונזקק לטיפול רפואי במדינה זרה, לרבות באירלנד הרחוקה, יאלץ לשלם סכומי כסף גבוהים מאד, העשויים להגיע, במקרה הטוב, לאלפי אירו. גם ביקור קצר בחדר המיון עשוי לעלות לא מעט ועל אחת כמה וכמה טיפול רפואי מורכב מאד ואף סיוע מיידי במקום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

- 25 המלונות הטובים ביותר בדבלין -

- 12 המלונות הטובים ביותר בלימריק -

- 8 המלונות הטובים ביותר בקילקני -

- 12 המלונות הטובים ביותר בגאלווי -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקורק -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקיל איירן -

- 5 המלונות הטובים ביותר בבלפסט -

פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על אירלנד

מדריכים נוספים על אירלנד
15 למרץ, 2020
עבודה באירלנד? כן, זה אפשרי ואפילו מומלץ. כמה דברים בסיסיים שחשוב לדעת רגע לפני שעוזבים.
29 למרץ, 2020
אירלנד, אבל לא בדיוק אירלנד – כל מה שאתם רוצים וצריכים לדעת על צפון אירלנד
1 לדצמבר, 2020
כל מה שצריך לדעת על מערך התחבור הציבורית המצוין של דבלין והדרכים להשתמש בו
1 לינואר, 2021
מאחוזות פאר ויוקרה ועד גסטהאוסים ואכסניות. מצאו את המלון שלכם באירלנד
9 למרץ, 2020
כיאה לאחד העמים השמחים בעולם – האירים מגישים לכם פסטיבלים ושמחות לרוב
12 למרץ, 2020
מתי כדאי לנסוע לאירלנד ומה צפוי לנו שם בינואר לעומת יולי – כל התשובות כאן
23 לינואר, 2020
כמה המלצות מעלות למקומות לבקר, לראות ולגלות באירלנד כדי להפוך את החופשה שלכם למהנה
9 למרץ, 2020
דבלין היא המקום המושלם לצאת לסבב ברים איכותי ומהנה – רק תבחרו מהרשימה
22 לנובמבר, 2021
שלושה איים במערב אירלנד המהווים את אחד ממוקדי התיירות הצבעוניים והתוססים ביותר במדינה
14 למרץ, 2020
פרובינציות, מחוזות וערים ששווה להכיר באירלנד – הכל על גבי מפת האי הירוק
23 לינואר, 2020
כל הדרכים להגיע ממקום למקום באירלנד במהירות, ביעילות ובנוחות
מדריכים נוספים בנושא
23 לינואר, 2020
כמה המלצות מעלות למקומות לבקר, לראות ולגלות באירלנד כדי להפוך את החופשה שלכם למהנה
12 למרץ, 2020
מתי כדאי לנסוע לאירלנד ומה צפוי לנו שם בינואר לעומת יולי – כל התשובות כאן
3 לדצמבר, 2020
לא נוסעים לחו"ל בלי ביטוח נסיעות, זה כולם יודעים, ודבלין אינה יוצאת דופן בעניין הזה
29 למרץ, 2020
פאי רועים מסורתי, צלי בקר, תפוחי אדמה ותבשילי קדירה – אוכל באירלנד זה עניין תרבותי. וטעים.
23 לינואר, 2020
מטבעות, המרות ועלויות – מה צריך לדעת לפני שמכניסים את היד לכיס לנסיעה לאירלנד
14 למרץ, 2020
פרובינציות, מחוזות וערים ששווה להכיר באירלנד – הכל על גבי מפת האי הירוק

וזה ממש לא הכל...