5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

מתכננים טיול בסקנדינביה? כל הפרטים שאתם צריכים לדעת נמצאים כאן!

מצפון לים הבלטי נמצא אזור יפהפה עם נופים מרהיבים הנראים כאילו נלקחו מגלויה מצוירת, אשר מאחוריו היסטוריה מרשימה והוא מציע מסלולי טיול, אטרקציות נהדרות וחוויה קולינרית עשירה – נעים להכיר, סקנדינביה – היעד הבא שלכם לחופשה. סקרנים? ריכזנו לפניכם כל מה שצריך לדעת לפני שאורזים מזוודה.

 

למה דווקא סקנדינביה?

ראשית נעשה יישור קו – סקנדינביה הוא למעשה שמו של אזור אליו משתייכות באופן רשמי כמה מדינות – דנמרק, נורווגיה ושבדיה. נוסף לאלה, יש המשייכים גם את איי פארו, פינלנד ואיסלנד. כך או כך, מדובר במדינות יפהפיות שכל חופשה בהן הינה בלתי נשכחת.

גולת הכותרת של האזור הם כמובן הנופים הפראיים והטבע הבתולי שלמרות ריבוי התיירות, מצליח לשמור על אופיו הלא-עשוי וזאת מבלי לגרוע משלל מסלולי הטיול שהוא מציע, בהם גם אפשרויות ידידותיות למשפחות עם ילדים וטרקים מאתגרים השמורים למיטיבי לכת.

נוסף לחוויות בטבע, חופשה בסקנדינביה היא הזדמנות נדירה לצפות באורות הזוהר הצפוני, לצאת להרפתקאות מושלגות, לבלות בפאבים מסורתיים, לטעום תבשילי קדרה מהבילים ואם תחפצו בשופינג ושאר פעילויות תיירותיות – גם זה בנמצא.

שבדיה

מקומות שחייבים לבקר בהם בסקנדינביה

כאמור, באופן רשמי סקנדינביה מתייחסת לדנמרק, שבדיה ונורווגיה ומדינות אלה מציעות שלל מקומות שלא כדאי להחמיץ את הביקור בהם. למשל, נורווגיה ידועה בזכות פיורדים קסומים בהם קירות סלע תלולים, כפרים מסורתיים ואווירה סוחפת. בנוסף, יש בה ערים מרהיבות שכדאי לבקר בהן, כמו אוסלו מלאת התרבות וסטאוונגר הציורית. גם דנמרק תפתיע אתכם לטובה עם ערים כפריות אך מלאות אמנות, היסטוריה, אטרקציות למשפחה כולה ומוסדות קולינריים משובחים כמו קופנהגן התוססת והולסטברו הצעירה והצבעונית.

 

מהו הזמן המומלץ ביותר לחופשה בסקנדינביה?

אם אתם מתלבטים מתי לבקר בסקנדינביה, התשובה טמונה בסגנון החופשה המועדף עליכם והפעילויות שתרצו להשתתף בהן, אך בגדול – לא משנה מתי תגיעו לאזור, תמצאו שפע של דברים לעשות ובלבד שלא תשכחו לארוז ביגוד בהתאם.

הקיץ הוא שיא עונת התיירות באזור ולכן המחירים יקרים מהממוצע, אך אם אתם אוהבים טיולים בהרים, פעילויות חוף ובילוי באוויר הפתוח, זו עונה נהדרת. עונות המעבר לעומת זאת מציעות מזג אוויר נהדר לטיולים בחיק הטבע, ביקור במוזיאונים ושיטוט בין בתי קפה ציוריים ואילו החורף בסקנדינביה מתאים לחובבי סקי, סיורי קרחונים ופעילויות במקומות מקורים.

 

מהי השפה המדוברת בסקנדינביה?

מכיוון שמדובר באזור גדול בו מדינות שונות, יש כמה שפות מדוברות – שוודית, דנית, נורווגית, פינית וניבים שונים. עם זאת, מרבית המקומיים (במיוחד האוכלוסייה הצעירה) דוברי אנגלית ברמה טובה, כך שתוכלו להסתדר. לסיכום, סקנדינביה נחשב לאחד האזורים היפים ביותר בעולם, הוא אמנם מלא תרבות, היסטוריה ומורשת אך הוא שונה לחלוטין מאירופה הקלאסית ואם טרם ביקרתם בו, צפויה לכם חוויה בלתי נשכחת.ראש הטופס

פלאם סקנדינביה, דנמרק

אז מה היה לנו עד עכשיו?

- 25 המלונות הטובים ביותר בדבלין -

- 12 המלונות הטובים ביותר בלימריק -

- 8 המלונות הטובים ביותר בקילקני -

- 12 המלונות הטובים ביותר בגאלווי -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקורק -

- 12 המלונות הטובים ביותר בקיל איירן -

- 5 המלונות הטובים ביותר בבלפסט -

פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על אירלנד

מדריכים נוספים על אירלנד
29 למרץ, 2020
אירלנד, אבל לא בדיוק אירלנד – כל מה שאתם רוצים וצריכים לדעת על צפון אירלנד
22 לנובמבר, 2021
שלושה איים במערב אירלנד המהווים את אחד ממוקדי התיירות הצבעוניים והתוססים ביותר במדינה
26 לינואר, 2020
לנסוע לאי הירוק בראש שקט – כל הסיבות לרכוש ביטוח נסיעות לאירלנד לפני החופשה שלכם
23 לינואר, 2020
כל הדרכים להגיע ממקום למקום באירלנד במהירות, ביעילות ובנוחות
22 לנובמבר, 2021
כל מה שצריך לדעת על נמל התעופה הבינלאומי של אירלנד – מהתמצאות ועד דיוטי פרי
30 לאוגוסט, 2023
23 לינואר, 2020
טירות עתיקות, פסטיבלים שלמים המוקדשים לפיות ומוזיאונים מעולים – כל מה שצריך לדעת על טיול באירלנד עם ילדים
30 לנובמבר, 2020
מויסקי ועד גבינות מעולות וחפצי וינטג' – בדבלין אפשר למצוא הכל מהכל (ואפילו בזול)
מדריכים נוספים בנושא

וזה ממש לא הכל...